29. září 2015 v 23:08 | Bookeaterka |  Knižní recenze
Rok vydání originálu: 1999
Počet stran: 386
Nakladatelství: Albatros
Série: Harry Potter (3. díl)
Překlad: Pavel Medek
Vyprávění: Er forma

Opět se dostáváme s Harrym, Ronem a Hermionou do Bradavické školy čar a kouzel a ani tentokrát tento trojlístek nečeká klidný rok. V celém kouzelnickém světě panuje pochmurná atmosféra. A není se čemu divit- z nejstřeženějšího kouzelnického vězení uprchl obávaný notoricky známý sériový vrah Sirius Black. Ale jak, z Azkabanu ještě nikdo neunikl? Proč? A kde se nachází teď?

Tento díl v mých očích nenese jakousi pomyslnou nálepku "pohádka", jak to bylo u Kamene mudrců a Tajemné komnaty. Celá kniha má temnější atmosféru. Vždyť i mozkomorové, stvůry, které střeží vězně v Azkabanu mají být metaforou pro depresi. A přesně to mi naprosto vyhovuje. Toto je šálek mé oblíbené kávy a jsem si jistá, že kdybych neznala Harryho z filmů, tohle je ten díl, kdy si řeknu "ano, to je přesně to, co hledám" a dám si slib, že sérii dočtu, i kdyby to bylo to poslední, co udělám. Dozvídáme se zde plno nových informací o oné noci, kdy zahynuli Harryho rodiče a já osobně takové vzpomínky, útržky minulosti, flashbacky zbožňuju a přiznávám, že jsem si i poplakala.

Toto je první díl, kde už není jenom dobro a zlo, postavy už nejsou tak jednoznačně rozřazené, čtenář si musí zvolit, čemu bude věřit, už se z něj nestává pouze konzument. A i právě proto bych už tuhle knihu neřadila mezi pohádky. Během čtení jsem vystřídala snad všechny emoce, Rowlingová si mě tak opravdu získala, dokázala mě úplně vtáhnout do děje a po třetí se zde budu opakovat, bylo to čtivé, napínavé, chytlavé.

Máme tu nové záhadné postavy, především kriminálníka Siriuse Blacka. A Opět se objevuje nový profesor Obrany proti černé magie, tentokrát je to velmi sympatický, skromný, zábavný a milý Remus Lupin, kterého jsem si vskutku oblíbila.

Námět je skvělý, autorka dokazuje, že tato série není jen o Harrym a dává prostor i jiným charakterům, což mě mile překvapilo. Je zde plno zvratů, nespravedlnost a téměř až do konce si nemůže být čtenář ničím jistý.

Vřele doporučuji, budete napnutí a zvědaví, jak se všechno vyvine. A čekají vás velká překvapení. Pro mě si trojka Pottera vysloužila 5 hvězdiček. Našla bych pár drobností, které nestojí ani za zmínku a s čistým svědomím je paní spisovatelce odpouštím.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.